Od małego biznesu do lidera rynku: zainwestuj w sprzęt i szkolenia personelu
Właściciele małych siłowni często zmagają się z wyzwaniami, które mogą wydawać się przytłaczające. Konkurencja ze strony sieciówek, rosnące wymagania klientów, coraz wyższe koszty energii i wody, problemy z pracownikami... Cytując klasyka: jak żyć?
Chcemy Ci pomóc w tych zmaganiach. Dlaczego? Bo też jesteśmy częścią tej branży, więc jeśli Twój biznes padnie, padnie i nasz.
Miesiąc temu rozpoczęliśmy na blogu cykl artykułów, które podpowiedzą Ci, jak przekształcić siłownię w dochodowy biznes. Dziś czas na kolejny odcinek. Tym razem skupimy się na dwóch ważnych elementach, które mogą odmienić losy Twojej siłowni: inwestycji w nowoczesny sprzęt treningowy oraz szkoleniu personelu.
Transformacja siłowni – etap II: inwestycja w sprzęt i personel
Nie jest tajemnicą, że atrakcyjny sprzęt do ćwiczeń przyciąga klientów, ale równie ważne jest, aby personel był dobrze przygotowany i potrafił skutecznie prowadzić treningi oraz obsługiwać klientów. Dlatego inwestycja w szkolenia jest równie istotna, jak w najlepsze maszyny i urządzenia. Jak te dwa elementy mogą przyczynić się do sukcesu Twojej siłowni? Jakie kroki warto podjąć, aby zrealizować te cele? Oto kilka konkretnych pomysłów.
Modernizacja sprzętu fitness
1. Przeprowadź badanie rynku i wybierz nowoczesne maszyny fitness, które są trwałe, efektywne i odpowiadają preferencjom klientów, a jednocześnie nie zrujnują Twojego budżetu. Rozważ zakup maszyn używanych, po regeneracji – kosztują nawet kilkadziesiąt procent mniej niż nowe, a mogą działać jeszcze przez wiele lat.
Czytaj też: Mały budżet na wyposażenie siłowni - jak dobrze kupić używany sprzęt do ćwiczeń?
2. Dobierz odpowiedni sprzęt cardio, aby urozmaicić ofertę treningową i przyciągnąć nowych klientów. Jeśli masz mało miejsca (albo pieniędzy) wybierz jeden rower, jeden orbitrek i jedną bieżnię. Z czasem możesz dostawić kolejne maszyny - zwykle najchętniej używane są bieżnie, trochę rzadziej orbitreki i rowery.
3. Skoncentruj się na sprzęcie, który zapewni wszechstronne treningi, obejmie różnorodne grupy mięśniowe i umożliwi różne style treningu – dobrym rozwiązaniem są atlasy, wyciągi wielofunkcyjne i stacje do treningu funkcjonalnego.
Jeżeli masz problemy z zebraniem środków na sprzęt, rozważ wzięcie go w leasing. Jak to działa? Sprawdź na naszym blogu.
Szkolenie personelu
1. Organizuj regularne kursy i szkolenia dla personelu obejmujące nie tylko obsługę sprzętu czy prowadzenie treningów, ale też np. techniki sprzedaży, komunikację z klientami czy marketing internetowy.
2. Wykorzystaj do szkoleń tzw. zasoby wewnętrzne – zaoszczędzisz w ten sposób sporo kasy. Masz u siebie doświadczonych trenerów? A może menadżera? Może któryś z pracowników świetnie prowadzi swoje social media? Poproś ich o poprowadzenie szkolenia dla reszty załogi, zachęć do udzielania wskazówek.
3. Wprowadź system ciągłego szkolenia, aby personel był na bieżąco z najnowszymi trendami fitness i technikami obsługi klienta. Nie muszą to być szkolenia płatne – żeby trzymać rękę na pulsie często wystarczy obserwowanie konkretnych stron www czy profili w SM. Wyznacz czas, który pracownicy poświęcą na tzw. samoszkolenie, podsyłaj im ciekawe linki czy nagrania.
Konsultacje z ekspertami
1. Korzystaj z usług specjalistów w dziedzinie marketingu i zarządzania – dostaniesz konkretne wskazówki i porady, które wystarczy przełożyć na specyfikę branży.
2. Sięgaj po dostępne materiały edukacyjne (książki, artykuły, podcasty, webinaria), aby poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia biznesu fitness.
Współpraca z dostawcami sprzętu
1. Nawiąż partnerskie relacje z dostawcami sprzętu fitness, aby uzyskać dobre warunki handlowe i wsparcie techniczne.
2. Regularnie komunikuj się z dostawcami, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i nowościami w branży fitness.
3. Wybieraj dostawców, którzy oferują nie tylko wysoką jakość produktów, ale też solidne wsparcie posprzedażowe, bo dla Ciebie przygoda z tym sprzętem zacznie się przecież dopiero po zakupie!
Opracowanie planu serwisowego
1. Utwórz harmonogram konserwacji i naprawy sprzętu, obejmujący regularne przeglądy techniczne i konserwację. Jeśli wybierzesz nas, zrobimy to za ciebie!
2. Korzystaj z usług sprawdzonych firm serwisowych, które biorą odpowiedzialność za utrzymanie sprzętu w dobrej kondycji.
3. Zapewnij personelowi odpowiednie szkolenie dotyczące obsługi i konserwacji sprzętu, aby uniknąć uszkodzeń wynikających z niewłaściwej eksploatacji.
Realizując powyższe pomysły, możesz przyspieszyć proces transformacji Twojej siłowni i zapewnić jej sukces na rynku fitness.
A za miesiąc dowiesz się co zrobić, żeby stworzyć unikalną ofertę i markę siłowni.
czytaj też: Od walki o przetrwanie do dominacji na lokalnym rynku – jak zmienić małą siłownię w dochodowy biznes?